09 november 2008

Välkommen till Dalagatan! #2

Tar mig friheten att lägga ut dessa bilder som min vän skickade utan att hon vet det. De föreställer ett alldeles färdigt kök. Ni kanske minns mitt inlägg tidigare om hennes hem? Visst blev det fint!?


Foto: Linda P ©
I ena väggen upptäcktes detta hål där antagligen ett stort fönster suttit. Drömmen är att sätta färgade glasrutor där.


Foto: Linda P ©
Väggen är målad flera gånger med högblank ljusgrå färg och köksskåpen är 70 cm djupa istället för standard 60. Det ger stor yta att ställa undan saker på. Skivan är mellangrå och hon är ‘infälld’. Super! Skärbrädan har minsann min sambo gjort. :)

Själva har vi nu börjat måla om vårt hiskeliga kök. Det blir absolut inte vårt drömkök men väl bättre än innan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny & ligan

Kikar in till dig & inspireras. Tack för det. Hoppas att livet går sin fantastiska gång hos er, det ser det iaf ut att göra!

Tack för alla ord hos mig & brudarna.

KRAM LISA

tavelhus sa...

Mysig lägenhet och fint kök!
Längtar efter ett nytt fint kök...
Maria

vikevire sa...

Ert kök ser mycket fräscht och trevligt ut. De är skönt att titta på kök där allt står på sin plats. Det brukar inte vara så långa stunder det gör det.