11 juni 2009

Skolavslutning betyder också adjö


I dag är det dags att ta farväl ännu en gång. Denna sommar lite mer än vanligt för jag säger hej-då till ‘mina elever’ som jag följt i sex år hos oss på Montessori. Jag började när de kom till förskoleklassen och nu ska de börja sexan i högstadiet. Ungefär samtidigt som jag går på föräldraledighet.

Jag ville ge dem något litet som ett minne. Det blev dessa nyckelringar som de kan hänga på sin skåpnyckel till hösten. ‘Baksidepapper’ från Panduro. ‘Framsidan’ ett litet porträtt jag gjort av dem.

Klippte bokstäver också. Tog ett litet tag men blev roligare så tyckte jag. Det bästa så klart att de uppskattade sakerna och vår lilla lekstund tillsammans. Den sista … snyft. Kort från bokaffär och bokstäver klippte från tapetproverna.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Jättefina nyckelringar. Sådana kan du ju göra till allt hemma! Cykeln och tvättstugan och förrådet och hemliga stället och... Jag har allt i en oordning i lådan istället...

Annabell sa...

Alltid lite sorgligt att ta farväl, men oxå spännande! Så sött med nyckelringarna.

Linda sa...

Åh vilka fina nyckelringar! Du pysslar så fint jämt.