14 januari 2009

Mitt arbetsrum


Antog Lisas utmaning om hur det ser ut där jag syr. Och så här ser det ut i dag:


Året började med att jag tömde mitt rummet på ett skåp och ett skrivbord. Jag plockade undan krafs som legat på borden och ordnade om lite.
Numera ekar rummet tomt men är redo att fyllas. :)
Det jag ändå gillar mest med rummet är den saliga blandning av fnulande som kan pågå här.


Under skrivbordet står en bänk med mappar, scanner, hobbylådan och en korg med teknik och sladdar.


Även detta rum skall så småningom fixas till. Golvet ska bytas och listerna ska målas vita. Här finns en ful bild på rummet vid inflytt och innan vi målat det.


Här samlar jag allt från omlagspapper till konstpapper.


Alla ‘pryttlar’ finns nu i klädgarderoben precis utanför rummet. Där står en byrå med papper med tillbehör och skåpet är fyllt med tyger, garner och färdiga alster jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Kanske att jag säljer dem på någon marknad någon gång? :)


Jag vill jättegärna se hur det ser ut där Lisbeth (Smilerynker), Maria (Tavelhus) och Maria (Jag blommar) sitter och jobbar! :)

5 kommentarer:

Maria sa...

Vilken rolig utmaning!
Den antar jag...får se när den kommer!
är imponerad av ordningen i ditt syrum.
Jag måste kanske hmmm...städa innan jag fotar =)

Unknown sa...

Fantastisk syrum!! Og hvilken orden! Jeg skal få taget billeder, så du kan se hvordan mit rum er, men vi er flyttet fornylig, så det er ikke helt færdig-indrettet, så der går lige lidt tid...

Anonym sa...

Tack för din kommentar - det värmer, märkligt nog, när någon kan känna smaärtan o sorgen!
Vilken underbar blogg du har! Älskar din tavelvägg i ert allrum!

Kram!

tavelhus sa...

Jag antog din utmaning och skickade vidare den. Missade dock att svara på frågorna.
Hej så länge!

Anonym sa...

Åhhh vilket härligt sy och pysselrum du har. Jättefint! Det är skönt när det ekar tomt och man är fri att lägga till istället för att sitta i ett överfullt rum och känna sig kvävd.

Kraaaam