12 januari 2009

Dekorerat



Någon undrade hur jag dekorerade Os långärmade tröjor när jag sitter i stolen vid fönstret. Så här blev en tröja. Ur huvudet och spontant kanske därför inte helt perfekt. Men men. Det duger och O gillar.


Detta är vår minsta kompis försenade julklapp. Hans namn börjar på J precis som mitt. Stjärnan hamnade lite snett men det är inte lätt utan att kunna nåla fast därför att en treåring kryper i knät och vill prova. :)

Den sista tröjan visar jag en annan dag. Den ligger i tvätten nu.

2 kommentarer:

Anna K. sa...

Så glad jag blir av att se att Olle har en rosa tröja.
Jag älskar orange, brunt osv så Maria har mycket sådana färger och alla tror konstant att det är en pojke. Blir så irriterad.
Varför ska färger vara så könsbundna...
Rött och rosa är underbart till en liten kille.
Inte blir det sämre när pojken är så söt heller :)

Anonym sa...

Jag har en utmaning till dig om du vill. Hade varit kul om du ville. Vad snygg Olles rosa tröja blev. Superfin med stjärnan. :-))))))

http://vardagspoesi.se/poesi/2009/01/12/utmaning-hur-syr-ni-egentligen/

Kraaaaaam