13 oktober 2008

Flukt på fin flaska med fukt …

Det är inte bara ute det är vått i dag. I kväll glittrar regndroppar på de mörka fönsterna som blickar ut. Den lilla flaskan står fylld med vatten bland mina pelargoner för att ge dem lagom med fukt.




Visst är det en underbar etikett? Mamma och jag köpte dem en eftermiddag då byggdammet kliade i halsen. Hon tog en med grön etikett Björkäpple ‘med smak av björksav och äpple’. (Tyvärr var de finare än goda.)


Är det hälsosamt för dem att blomma nu? Hade jag en jordkällare behövde jag inte fundera på vart jag ska ställa dem. Några förslag?

3 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Såg de där fina flaskorna i en handelsträdgård häromdagen, tyckte att de lät så goda....och flaskan är ju så söt.

Kram Linda

Maria sa...

hej!
Tack för ditt besök hos mig! Välkommen åter!
Jag fick mig en lång läsestund här framför din blogg, mycket trevligt!
Jag återkommer!!

tavelhus sa...

Skall ställa ner dem i källaren när jag får lite tid. Vattna nån gång ibland. I år har jag haft doftpelargoner med en liten rosa-lila blomma som doftar apelsin när man tar i bladen.
m