09 januari 2008

Premiär!

Så var det dags för det jag lovade mig själv kvällstid, nyårsafton. Mer inspiration och kreativitet 2008. Här och nu börjar jag med att visa ett par underbara tumvantar Ellen stickat och skickat som ett utbyte av handtillverkat i en bloggutmaning tidigare i höst. Kärlek vid första ögonkastet vill jag lova och de sätter fart på min lust att skapa.


Det enda som dröjer sig kvar från julen är sockerbitsborgen, Olles tomte och en gran.


Vi ska flytta till en mindre stad 3 mil från Stockholm. Vi byter förortsluft, 90-talsarkitektur och buller mot slumrande bostadsområde och kubistiskt radhus från 70-tal med närhet till hav och skog. I mina tankar ett hem som blandar kraftfulla mönster med vitt och ljus pastell. Och där ärvt, loppisfyndat och nytt blandas i en salig röra. Med mig flyttar familjen bestående av sambon och vår son på 2 år.

Hoppas på återseende!

PS. Namnet på bloggen är tagen från Sofia Karlssons nya album, ute i april -08. Det kan inte bli annat än ännu ett mirakel med tanke hennes ‘Svarta ballader’. Lyssna bara!

3 kommentarer:

Eleonor sa...

Vad glad jag blir att vantarna var uppskattade! :-)
Här är pengar lånade och på lördag åker maken och en kompis till IKEA och köper bokhyllor och två garderober. Den ena garderoben ska bli pysselförvaring och sen ska jag försöka ta tag i lite pyssel. Det finns många saker jag skulle vilja ordna, får se om tiden och orken räcker till.
Det är jobbigt - men kul att flytta!
När det gäller julsaker förresten så var jag nästan sugen på att plocka upp lite nu. Adventsljusstaken ställdes fram i alla fall för första gången den här juletiden. Och det alltså först _efter jul! ;-)
Ser fram emot att följa all din kreativitet här!

Anonym sa...

Nu ser jag! Vad fin den blev! Kul!

Älfgärdet sa...

Åh, så kul att hitta till andra som uppskattar fokmusik (tycker inte att vi är så vansinnigt många i den här världen...). Sofia är ju snudd på helgon, eller hur? Hur har du det med Emma Härdelin då? En annan av mina favoriter!