06 maj 2010

Mitt blånande bergens land

Numera luftar jag och mina två små våra lurviga på landet hos mormor och morfar. De smås mormor och morfar. Vi roar oss med upptäcktsfärder i skogen, traktorsarbete, pyssel inomhus, lekparkslekning och matlagning m.m. Vi trivs men saknar den fjärde familjemedlemmen som motvilligt blev lämnad ensam hemma.
Bilder från vår hälsotrip följer nedan. Mest från morfars skog. Låter bli att publicera bilderna på förrförra ägarnas soptipp som är belägen strax bakom ryggen på oss. Någon dag ska det fortsätta röjas där för hu sånt ovett att bara slänga skräpet där det inte syns. Hittills har bilkarosser och bilbatterier körts därifrån men än återstår mycket.
Storebror blev väldigt nöjd med att hitta en gammal tvättmaskinstrumma. Jag tror jag hellre lägger vantarna på den gamla mjölkkannan. ;)

Här har ekorrarna kalasat!

Vi hjärtar skogen.





Allt lite läskigt i den gamla jordkällörn´.

Inga kommentarer: